Komunikacijske vještine mogu znatno unaprijediti vaše poslovanje i povećati vaše prilike za uspjeh. Unatoč tome što se mnogo govori i piše o ovoj temi, čini se da imamo još mnogo toga za naučiti.
Kako razviti komunikacijske vještine?
Sposobnost dobre komunikacije jedna je od najvažnijih vještina koju svaki vođa mora posjedovati. Način na koji on ili ona surađuje, komunicira ili upravlja interakcijama i odnosima sa zaposlenicima, drugim tvrtkama ili klijentima dugoročno će utjecati na određivanje uspjeha ili neuspjeha vođenja te uspjeha ili neuspjeha projekta ili tima.
Uspješni vođe znaju da na svojim vještinama komunikacije moraju neprestano raditi, razvijati ih i evaluirati.
Pet važnih komunikacijskih vještina:
1. Postavljajte pitanja
Jedan od najboljih načina za poboljšanje komunikacijskih vještina je postavljanje pitanja, kao i kvaliteta postavljenih pitanja. Pažljiva i smislena pitanja stvaraju produktivne i inteligentne odgovore. Dobri lideri shvaćaju da uvijek mogu učiti od drugih, uključujući i članove svog tima. Postavljanje pravih pitanja u pravo vrijeme može vam pomoći u dolasku do rješenja, kao i do odgovora koje tražite.
2. Kontrolirajte svoje emocije
Pokušajte ostati mirni i pozitivni u teškim situacijama, bez obzira koliko nezgodno izgledale. Sjetite se da će riječi koje govorite često težiti više od emocija koje pokazujete, ali i da će se problem prije ili kasnije riješiti. Osvijestite govor svog tijela i nastojte pravilno prikazati poruku koju želite prenijeti.
3. Naučite slušati
U svakoj komunikaciji razmjena informacija je dvosmjerna, stoga je bitno naučiti kako slušati. Ovo ide ruku pod ruku s postavljanjem pravih pitanja. Nakon što postavite pitanje, budite sigurni da ste odvojili dovoljno vremena za pažljivo slušanje odgovora. Izbjegavajte pripremu odgovora dok druga osoba još govori, a umjesto toga saslušajte je do kraja i probajte razumjeti što vam želi reći.
4. Budite aktivan vođa
Postoje šefovi koje gotovo nikad ne vidite, što onemogućuje pravilnu komunikaciju i razmjenu informacija. Isto tako, postoje i oni koji su previše prisutni, zbog čega imate osjećaj da vas stalno nadgledaju. Kao i svugdje, i ovdje je potrebno naći zlatnu sredinu. Važno je biti prisutan u aktivnostima svog tima, čime im dajete do znanja da vam se mogu obratiti kad god je to potrebno. Pobrinite da ste dostupni fizički i emocionalno.
5. Razvijte emocionalnu inteligenciju
Na kraju, pokušajte razviti svoju emocionalnu inteligenciju. Ona se sastoji od empatije i suosjećanja, mirnoće pod pritiskom te samodiscipline. Iako je nekima urođena, emocionalna inteligencija ne dolazi svima automatski. Potrebno je vrijeme da se razvije, što se događa kroz iskustvo i rad na sebi. Ipak, njeno posjedovanje pozitivna je karakterna osobina koja čak ni u poslovnom svijetu ne predstavlja slabost.
Želite li poboljšati svoje komunikacijske vještine, razmislite o ovim prijedlozima. Ako ih primijenite, uočit ćete neke vrlo pozitivne promjene!
No Comments